7 Nisan 2018 Cumartesi

Bir Web Sayfasında İzin Verilen Adsense Reklam Sayısı - 2018 Adsense Politikası

2018 Adsense Politikaları

2018 Adsense politikası doğrultusunda içerik oranını aşmadan bir web sayfasına ekleyebileceğiniz maksimum Adsense reklam sayısı hakkında bilmeniz gerekenler var.


Google Adsense sayfa başına reklam sınırını kaldırdı! Yayıncılar, Adsense reklamlarını görüntülenen içeriğin oranını aşmamak şartıyla sınırsız reklam yerleştirebilecek. SEJ tarafından yayınlanan bilgilendirme yazısı ile Google'ın reklam sınırlama politikasının kaldırıldığı doğrulandı. Hatta reklam sınırlamasının kaldırıldığı haberi üzerine Google temsilcileri tarafından da haberin doğruluğu kanıtlanmış oldu.

Adsense "Sayfa Başına 3 Reklam Sınırlaması"nı Kaldırdı

Adsense politikaları sayfasını kontrol ederseniz, sayfa başına reklam sınırlamasının kaldırldığı ve sayfanın güncellendiğini görebilirsiniz.

Sayfa başına reklam sınırı

Şuan anda, Adsense yayıncılarının web sayfalarına ekleyebilecekleri reklam sayıları;

  • En fazla 3 içerik reklam birimi
  • En fazla 3 bağlantı reklam birimi
  • Sayfa başına birden fazla büyük reklam birimi yerleştirilemez. Yani 300x600 formatına benzer büyüklükte olan reklam birimleri büyük reklam birimi olarak tanımlanmaktadır.

Yayıncılar önceden, içerik için 3 Adsense reklam birimi ve 2 bağlatı birimi ekleyebiliyordu. Bazı iş ortaklarının ise sayfa başına 6 reklam birimine kadar olabiliyordu, fakat normal yayıncılar bunu sertifikalı yayıncılar yardımıyla yapabiliyordu. Şimdi hiçbir üst limit olmadan tek bir sayfada sınırsız olarak Adsense reklam birimi ekleyebiliyorsunuz.

Google Adsense 2018 Reklam Yerleşimi Politikası

Google Adsense 2018 politikasına göre; "Sayfalarınıza eklenen reklam ve diğer ücretli tanıtım materyalleri içerik oranınızı aşmamalıdır. Ayrıca, yayınlamış olduğunuz içerik bir değer katmalı ve sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar için faydalı bilgiler sağlayarak ziyaretçilerin odak noktası olmalıdır. Bu nedenle, değişiklikler yapılıncaya kadar sayfalarda reklam sunumu sınırsızdır. Ancak, aşırı veya değersiz içerikler ile oluşturulmuş sayfaların tespit edilmesi durumunda reklam sunumunu sınırlanabilir veya devre dışı bırakılabilir."

Blogger Arama Sonuçları Sayfalarında Adsense Reklamları Neden Gizlenmeli?

Yeni reklam yerleşimi politikasına göre, belirli bir sayfada ekleyebileceğiniz reklam sayısı konusunda bir sınırlama yok.

1- Sınırsız içerik reklam birimi: Yayıncılar artık belirli bir sayfada üçten fazla Adsense reklam birimi ekleyebilecek. İçerik reklam birimi, tüm metin + resim reklamlarını içerir.

2- Sınırsız bağlantı reklam birimi: Yayıncılar tek bir sayfada üçten fazla bağlantı reklam birimi ekleyebilir.

3- Sınırsız büyük reklam birimi: Yayınlar, sayfa başına birden fazla büyük reklam birimi ekleyebilir. Bu, birden fazla 300x600 reklam biçimlerini gösterebileceğiniz anlamına gelir. Büyük reklam birimi, örneğin 300x1050 ve 970x250 biçimleri, 750x200 ve 580x400 bölgesel biçimleri içerir.

Adsense Reklamlarını Yerleştirmeden Önce Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Bir web sayfasına birden çok AdSense reklamı yerleştirmeden önce dikkat edilmesi gereken iki önemli kural var. Adsense hesabınızın sınırlandırılmaması veya devre dışı bırakılmaması için aşağıdaki uyarılara dikkat etmelisiniz.

Kural#1: Aşırı Reklam Birimi Eklemeyin

Google, bu politika kuralına uyulmasını açıkça belirtmiştir. "Sayfalarınıza eklenen reklam ve diğer ücretli tanıtım materyalleri , içeriğinizi aşmamalıdır."
Tüm AdSense reklam birimleriniz, kullandığınız herhangi bir üçüncü taraf reklam ağı reklamı ile birleştirildiğinde, görünür içeriğinizin uzunluğunu aşmamalıdır. Görünür içerik, makalenizin veya blog yayınının gerçek içeriği, şunları içerir: görüntüler, metin ve videolar.
Reklamların İçerik Oranını Aşması Durumu Nasıl Anlaşılır?

Blogunuzda sayfalarınızda aşırı reklam sunumu yapmamak için basit bir kural olan bu formüle sadık kalmaktır: Toplam içerik alanının toplam reklam alanından büyük olmasıdır. Blogunuzda bulunan popüler yayınlar widget'ı veya diğer boş alanlar içerik alanı olarak sayılmaz.

Görünür içeriğinizin toplam uzunluğu veya alanı, sitenizdeki reklamlar tarafından işgal edilen toplam alandan daha büyük olduğu sürece, AdSense politikasını ihlal etmiyorsunuz demektir.

Bu kurala uymamanız durumunda, hem blog sayfalarınızın görüntü düzeninin kaybolmasının yanında kullanıcı deneyimini de yok eder. Bu durumda Googla devreye girebilir.

2018 Adsense Politikalarına Göre Sayfa Başına Kaç Reklam Birimi Ekleyebilirsiniz?

Tek bir sayfada AdSense reklam birimi azami sayısında herhangi bir kısıtlama yokken istediğiniz kadar. Şimdi, doğru bir reklam yerleşimi yapmak için toplam içerik alanını aşmamak şartıyla sayfalarınıza birden çok reklam birimi yerleştirebilirsiniz.

Toplam reklam alanın içerik alanından fazla olmaması sağlamak için aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurun.

1- Kısa bir içerik için, yani 500 kelimeden daha kısa içerik bulunan sayfalarınıza 3'ten fazla içerik reklam birimi eklemeyin.

2- Uzun bir içerik için, yani 1000-1500 kelime arasında olan içerik sayfalarınıza 4'ten fazla içerik reklam birimi eklemeyin.

3- Çok uzun bir içerik için, yani 2000 kelimeden fazla olan içerik sayfalarına 6'dan fazla içerik reklam birimi eklemeyin.

Uzun bir içeriğe sahip sayfalara 6'dan fazla içerik reklam birimi yerleştirmek, doğal olarak kullanıcı deneyimini etkileyecektir. Bu yüzden, içeriğiniz çok uzun olsa bile, asla aşırıya kaçmayın. Uzun içeriklerinizde fazladan içerik reklam birimi kullanmak yerine bağlantı reklam birimlerini de kullanmak daha mantıklı olacaktır.
Çok kısa içeriklere sahip sayfalarda fazla reklam gösterimi sunmak, ziyaretçilerin sitenizden hemen ayrılmasına neden olur ve sitenizin çıkma oranını yükseltir. Bu da sitenizin değer kaybetmesine neden olur.
Düşük kalitede olan içerik ve kötü bir kullanıcı deneyiminin vermiş olduğu zarar kadar hirbir şey bir web sitesine daha fazla zarar vermez.

Hiç bir değeri olmayan içerikler, düşük kaliteli veya zayıf içerik olarak adlandırılır. Bu tür içerikler herhangi bir bilgi veya kaynağa dayanmayan ve sadece arama motorlarından trafik kazanmak amacıyla üçüncü taraf bir içeriğin kopyalanması/çoğaltılmasıdır.

Blogger Mobil Sayfalar İçin Sticky Reklam Eklentisi

Google, gerçek değeri olmayan içerikleri paylaşmaya karşı bir uyarıda bulunmuştu. Bu tür siteler, Google vermiş olduğu cezalarla yalnızca arama motorlarında kara listeye alınmaz, 2018 AdSense reklam yerleşimi politikasında açıkça belirtilen sayfalarda reklam sunumu da devre dışı bırakılır:

Google Adsense: "Değişiklik yapılıncaya kadar sayfalarınızda reklam sunumunu sınırlandırabilir veya devre dışı bırakabilir veya aşırı reklam sunumu yapılan hiç bir değeri olmayan sayfalarda reklam sunumunu sınırlandırabilir."

Kural#2: Mobil Ekranlarda Sayfanın Üst Kısmına Sadece Bir Reklam Birimi Yerleştirin

Mobil ekranlarda sayfanın üst kısmında tek bir reklam birimi yerleştirebilirsiniz, ancak ekranda aynı anda iki reklam biriminin görüntülenmemesi şartıyla.

Bu şart yeni politika sayfasında açıkça belirtilmemiş olsa da Google tarafından kesinlikle tavsiye edilmemektedir. Yayıncıların bir çoğu, mobil görünümde ekranın üst kısmında bulunan reklam birimlerinin kaldırılması için, Google tarafından bir uyarı e-posta bildirimi alabilir.
Mobil uygulamalar: Yukarıdaki reklam sınırları, mobil sitelerde de uygulanır. Ayrıca, iki veya daha fazla AdSense reklamı, mobil ekranlarda aynı anda görünmeyebilir. Duyarlı bir web sitesi kullanan yayıncılar, sitenin farklı cihazlar arasında ölçeklendiğinden reklam birimlerinin uyumlu olmayan konumlara geçebileceğini düşünmelidir.
Bir mobil ekranda aynı anda iki reklam biriminin görünmeyeceğini açıkça belirten bu politika. Ziyaretçi, sitenize ilk girdiğinde görüntülenen ekranın üst kısmına daha fazla önem verilir. Ekranın üst kısmı, kullanıcının sayfayı aşağı kaydırmaya başlamadan önce sayfa yüklemesinde ilk kez görüntülenen bölümüdür.

Adsense politika ihlalini önlemek için, mobil ekran görüntülerinde yayın başlıklarınızın altında 180x90 veya 200x90 boyutlarında bağlantı reklam birimi eklemeniz daha faydalı olacaktır.

Bu AdSense reklam önerisi bir bağlantı birimi ile test edildiği ve en üstte yer alan içerik birimlerine kıyasla en iyi performans gösteren reklam birimleriminin bağlantı reklam birimi olduğunu belirtildi. En kısa sürede bunu blog sitemizde de uygulayacağız.

Google Adsense Reklam Sınırlama Politikasını Neden Kaldırdı?

Reklam sınırlama politikasının kaldırılmasındaki üç basit neden:

1- Adsense'nin son zamanlarda rakiplerinin artması. Yayıncıların daha fazla reklam eklemesine izin verilmediği durumda, boş reklam envanterlerini doldurmak için alternatif reklam sunumu arayışına geçmesi.

2- Yayıncıların yeni reklam birimlerini test etmesine izin vermek için (sayfa düzeyi, eşleşen ve yazı içi reklamlar vb.)

3- Reklam verenleri mutlu etmek için :) Yayıncıların daha fazla reklam birimini test etmelerine izin verilirse, bu daha fazla reklamveren için daha yüksek yatırım getirisi elde etmek amacıyla AdWords'e yatırım yapmaya teşvik edecektir. Önceki reklam sınırı politikası, mobil ekranlardan para kazanma konusunda hem yayıncılar hem de reklamverenler için fazla bilgi içermiyordu. Artık yayıncılar, reklamverenlerin birkaç farklı reklam biçimi ile deneme yapmasına olanak tanıyan daha fazla reklam birimi gösterebilir.

Sayfa Başına Kaç Tane Adsense Reklam Birimi Yerleştirilecek?

Reklamların sayısı üzerindeki tüm kısıtlamaların kaldırılması sevindirici, ancak yayıncılara çok büyük sorumluluklar yüklemektedir. Bu nedenle bu fırsatı dikkatlice kullanmak ve bu yazımızdaki ipuçlarını takip ederek reklam gelirinizi artırın.

Blogger İçeriklerini Sayfalandırma Eklentisi

Bu sevindirici haber ile ilgili görüşlerinizi duymak isterim. Wordpress veya blogspot blogunuzda şu anda kaç tane AdSense reklam birimi eklediğinizi ve hangi reklam birimlerini tercih ettiğinizi bizimle paylaşın. Google, reklam sınırlama politikasını kaldırdığına göre, tek bir sayfada kaç tane AdSense reklam birimi ve hangi reklam birimlerini kullanmayı planlıyorsunuz?

Değerli yorumlarınızı bırakarak düşüncelerinizi paylaşın!
Önceki Yazı
Sonraki Yazı

Admin :

0 komentar: