Tüketicilerin internet alış-veriş yapma tutumları çok değişti. Özellikle son zamanlarda tüketiciler bir ürünü satın almadan önce internet üzerinden araştırma ve karşılaştırma yapmadan kesinlikle satın almıyor.
Arama motorları aracılığıyla web sitelerini sorgulamak bir alışkanlık haline geldi. Bu nedenle, Google ve diğer arama motorlarının blog yayınlarınızı daha iyi sıralayarak blog sitenizin iyi bir durumda gelmesi için SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) tekniklerini nasıl kullanacağınızı bilmek çok önemlidir.
Blog ve blog yayınları arama motorlarının ilk üç sayfasında görünür olması veya olmaması durumu, blog performansının başarılı veya başarısız olduğunu belirler. Blog için önemli olan uygulanacak SEO teknikleri ve izlenecek yol, organik ziyaretçi çekmeye yardımcı olacak faktörleri de içermelidir.
SEO tekniklerini uygulayarak, arama sonuçları ile alakalı içeriklerin görüntülenme sayısını artırmak mümkün. SEO ile çalışmanın en büyük avantajı, teknik bilgiler için herhangi bir ücret ödenmemesi ve organik olarak uygulanmasıdır.
Google Arama Sonuçlarında Üst Sıralara Çıkmanın Yolları Nelerdir?
Google ve diğer arama motorlarında sıralama iyileştirmeye yönelik bazı önemli faktörler aşağıda belirtilmiştir.
Anahtar kelimeleri araştırma
Arama motorlarında blog konumunu teyit edebilmek için, anahtar kelşmelerin alaka düzeyini araştırmanız ve anlamanız gerekir. Bu tetikleyiciler üzerinde çalışmak blogun arama sonuçlarındaki sırasını çok belirgin bir şekilde yükseltir. Google, en iyi şartları bulmaya yardımcı olmak için ücretsiz araçları kullanma olanağı sağlıyor.
Google Trendler veya Google AdWords gibi planlayıcı araçlar sayesinde, yayın içeriğine en uygun anahtar kelimeleri bulabilirsiniz. Anahtar kelimeler, Google'da sıralama yükseltmek için kullanılan SEO tekniklerinden biridir. Anahtar kelimeler ile arama yapmadan blog içeriğinizin ziyaret edilmesi ile dikkate değer bir TO elde etmek imkansızdır.
İçerik başlığının oluşturulması
Belirgin ve ilk ipucu olan anahtar kelimenin yayın başlığına eklenmesi gerekir. Google kısa başlıkları daha iyi sıralar, çekici olması ve 50 ile 67 karakter uzunluğunda olması gerekir. Başlığı oluşturacak kelimelerin seçimini düşünmek, blog içeriğinin arama motorlarında yerini belirlemek için gereklidir.
İçerik alaka düzeyini tanımlayan ve sıralayan Google algoritması, yayını Google aramalarının en üstüne koymanın başlıca faktörlerinden biri olarak başlığı alır. Bir arama yapılırsa ve tarafınızca seçilen anahtar kelimeyle ilgili herhangi bir sonuç bulunmazsa, Google'da sıralanmak için hiç bir yarar sağlamaz ve arama motorlarındaki optimizasyon işe yaramaz olacaktır.
İyi bir başlık oluşturmak arama motoru konumunu iyileştirerek içeriği daha hızlı bir şekilde çekmenize ve bulmanıza yardımcı olur. Eğer, kötü bir başlık konumlandırılmışsa pek fazla tıklama almaz. Bu nedenle, anahtar kelimeyi ve başlığı düşünmek içeriği daha iyi sıralamaktadır.
Meta açıklama etiketleri kullanma
Meta açıklama etiketleri, sayfa içeriğinin kısa bir tanımlamasıdır ve maksimum 153 karaktere sahip olmalıdır ve içerik hakkında kısaca açıklama olacak şekilde oluşturmalısınız. Kısa metnin ortasına anahtar kelimenizi koymanız çok önemlidir.
Özellikle Blogger bloglarında arama açıklaması Google'ın en üst sıralamasındaki faktörlerden birini oluşturur. Aynı durumu WordPress blogları için söyleyemeyiz. İçerikle alakalı özetlenme, odaklanma ve sıralama yerleşimi gibi faktörleri pek etkilemez. Fakat, Blogger blogları için, arama motorlarından daha fazla ziyaretçi çekebilmek için arama açıklaması ve meta etiketleri en önemli faktörlerdir. Meta açıklamaları olabildiğince ilgi çekici ve en önemli anahtar kelimelerinizden olmalıdır.
Bknz: Blogspot Sitesinde Neden İki Açıklama Alanı Bulunuyor?
Arama ve bağlantı oluşturmaya önem verme
Bağlantı kurma bir sanattır. Bir SEO çalışmasının her zaman en zor kısmıdır, aynı zamanda başarı için kritik önem taşıyan noktasıdır. Bu çalışma, sayfanıza bağlantılar oluşturarak arama sonuçlarında görüntülenen ilgili sitelere dahil edilmenizi sağlar. Faydalı olabilecek iki türlü bağlantı oluşturma tekniği vardır.
- Dahili bağlantılar (İç linkleme yani iç bağlantılar)
- Harici bağlantılar (Dış bağlantılar)
Dahili bağlantılar
Blog kullanıcılarının genelde iç linkleme olarak bilgdiği, sitenizdeki başka bir sayfaya yönlendiren bu tür bağlantılar çok önemlidir. Sitenize ait bağlantılardan oluştuğu ve tam yetki sahibi olduğunuz için sitede bulunan sayfara bağlantılar ekleyebilir veya kaldırabilirsiniz.
Dahili bağlantılar ile sayfalarınızın alaka düzeyini artırabilir ve ziyaretçilerin sitede daha fazla zaman geçirmesini sağlayabilirsiniz. Bu tekniği dikatlice kullanmanın, bir içeriğe aşırı bağlantı eklemek ters etki gösterebilir, bu da içerik bütünlüğünün kaybolmasına neden olur ve ziyaretçiler sayfayı terk etmek zorunda kalabilir.
Harici bağlantılar
İçerikle olan ilişkiye göre, yalnızca bir konuda karşılıklı olarak bağlantıların paylaşıldığı teknik türüdür. Daha basit anlatmak gerekise, bu tür ortaklıklardan oluşan ve kazanılan bağlantılara harici bağlantı denir.
Bu tekniği kullanmanın en kolay ve doğru yolu, içeriğinizle ilgilenenlerle bilgi alışverşinde bulunmak ve her iki içeriğin ilgisini artıran karşılıklı açıklama taktiğini uygulamak üzere harici bağlantılar kazanmak için ortaklıklar oluşturmaktır.
Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik gibi faktörleri düşünün
Kullanılabilirliği ve erişebilirliği iyi olan bir web sitesinin arama motorlarında bulunması kolaydır. Bunun için, web sitenizin oluşturulması sırasında iyi bir düzen (site içi planlaması) oluşturmanız ve pratik olarak birlikte SEO üzerinde çalışmanız gerekir.
Sonuçta, ziyaretçilerin sitenizi tercih etmemesi veya kullanmaması, düzenli ve işlevsel olmadığı için iyi bir web sitesi izlenimi vermez. Aynı şekilde, kullanılabilir ve erişilebilir bir düzene sahip olmayan ve arama motoru optimizasyonu yapılmayan bir web sitesinin iyi durumda olması mantıklı değildir.
Google'da iyi bir sıralama elde etmek için bir ipucu, sitenizin tıklanma sonucunda sayfalarınızın kısa sürede yüklenmesi ve içeriğinize kolaylıkla erişebilmesi için, web sitenizin yüklenmesini engelleyen unsurların avantajları ve dezavantajları düşünün. Çünkü, bir web sitesinin sadece dizine eklenmesini önemli bir faktör olarak gören daha iyi bir sıralamayı engelleyebilir.
Bknz: Blogger Sitelerinin Kırık Bağlantılarını Bulma ve Yönlendirme
İçerik boyutu
Google, kısa metinleri çok iyi derecelendirmiyor, içeriğin arama motorlarında daha üst sıralara çıkması için en az 300 kelime olmalıdır. 500, 1000 yada daha fazla kelimeyle yazılmış metinler daha iyi bir sıralamaya sahip olur. Çünkü, kapsanan konular hakkında daha detaylı bilgiler sunar.
0 komentar: